Forside 1:8 1:12 Merchandise Lyd- og filmklip Event-kalender Links Galleri

GT-modellerne:

Ferrari 458 Speciale - 2013:

Dette er en racerudgave, af den nyeste lukkede Ferrari i V8'er serien Ferrari 458 Italia, til gadebrug.

Den er efterfølgeren til Ferrari 430 Scuderia, og før den var det Ferrari 360 Challenge Stradale. Alle med deres egen type stribe henover bilen.

Ferrari F12 Berlinetta - 2012:

 Dette er den nyeste i V12-serien. Den afløser 599 GTB.

Den accelererer fra 0-100 km/t på 3,1 sek og 0-200 km/t på 8,5 sek. På Pista di Fiorano klarede den en omgang på 1,23 min. 3 sekunder hurtigere end Enzo'en.

Ferrari FF - 2011:

FF = Ferrari Four. 12 cylindre.

Firehjulstræk og 4 sæder. Det er stadig baghjulene der har magten. Drejningsmomentet overføres kun til forakslen når det kræves.

Ferrari 458 Spider - 2011:

Dette er den åbne version af 458 Italia.

Ferrari SA Aperta - 2010:

Det er en roadsterudgave af 599 GTB Fiorano.

Den åbne udgave af V12-monstret vil blive bygget i 80 stk. for at markere Pininfarina-designstudiets 80-års jubilæum,

 og er du interesseret i at købe én, er det desværre for sent: De 80 biler er solgt inden den første har forladt fabrikken i Maranello, Italien.

Navnet på den mest eksklusive Ferrari-model i nyere tid er SA Aperta,

hvor de to første bogstaver hylder Sergio og Andrea Pininfarina,

hvis livsværk har medvirket til at skabe de mest populære og succesfulde gadebiler fra Ferrari. Aperta betyder åben.

Ferrari 599 GTO - 2010:

Ferrari 599 GTO - den hurtigste gadebil, Ferrari nogensinde har produceret.
Bilen vejer 1.495 kg., og den imponerende V12´er producerer massive 670 HK.
Bilen produceres kun i 599 eksemplarer. 0-100 km/t overståes på kun 3,35 sek.
 og den har en topfart på 335 km/t.

Ferrari HY-KERS - 2010:

 Ferrari præsenterede denne bil på den internationale biludstilling i Geneve i marts måned 2010.

Den er baseret på en 599 GTB Fiorano.

En eksperimentalbil, som ikke på den korte bane er planlagt sat i produktion,

men som vil komme til at danne basis for fremtidige Ferrarier - både med V8- og V12-motorer.

Bilen er en hybrid med både benzin- og elmotor - og suppleret med KERS-teknologien, som Ferraris Formel 1-biler kørte med i 2009-sæsonen.

El-motoren, der vejer omkring 40 kg. - giver bilen mere end 100 HK ekstra, og medvirker til en reduktion af CO2-udslippet på ca. 35%.

Ferrari 458 Italia - 2009:

Ferrari 458 Italia er efterfølgeren til Ferrari F430. 

Det er en 4,5 liters V8 med F1-gear.

Ferrari 458 Italia accelerer fra 0-100 km/t på under 3,4 sekunder og har en topfart på 325 km/t. Den nye 7-trins Double Clutch Transmission (DCT) er programmeret med henblik på sportslig kørsel.

Ferrari 458 Italia leveres kun med de F1-inspirerede CCM-bremser (Carbon Ceramic Material), men som noget nyt er den elektroniske bremsekræftfordeler nu i stand til at ”forberede bremserne” på en påvirkning. Systemet virker ved at klodserne trykkes ind mod skiven, når speederen slippes, men før chaufføren har trådt på bremsen.

Ferrari 599 HGTE - 2009:

Ferrari 599 HGTE er en opgraderet version af Ferrari 599 GTB Fiorano.

HGTE står for Handling Grand Turismo Evoluzione.

Ferrari 599 GTB Fiorano er lige god, om den bruges som rejsevogn eller som et lynhurtigt track day-våben. Er du mest interesseret i bilens sportslige egenskaber, er HGTE den rigtige 599 til dig. På 599 HGTE har den sænkede undervogn fået hårdere fjedre samt en mere bane-orienteret opsætning af de avancerede, elektromagnetiske støddæmpere. Kraftigere krængningsstabilisatorer og specielle dæk forbedrer omgangstiderne, mens nydesignede splitfælge reducerer den uaffjedrede vægt.
Optimeret programmering af bilens ECU sikrer en hurtigere speederrespons samt hurtigere gearskifte. Udstødningssystemet og lydbilledet har også gennemgået ændringer i stræben efter den fulde raceroplevelse.

Ferrari California - 2009:

Ferrari California er den første Ferrari med fast foldetag.

Det er en 4,3 liters V8 med 460 hk. De accelerer fra 0-100 km/t på knap 4 sekunder.

Sikkerheden er i top med bl.a elektronisk styrede styrtbøjler, som ligger gemt mellem kabinen og bagagerummet.

Ferrari F430 Spider Bio Fuel - 2008:

Modellen blev præsenteret på North American International Auto Show i Detroit i 2008.

Udgangspunktet for Ferraris miljøvenlige tiltag er den velkendte F430 Spider, som har fået motoren modificeret, så den nu kører på en blanding af 85% bio-etanol og 15% benzin. Da etanol har et højere oktantal end benzin, giver det ekstra kræfter, og ydelsen er således øget med 10 hk i forhold til standardversionen, så den nu runder 500 hk. Benzinøkonomien er kun forbedret med 5%, men det har vist heller aldrig været Ferraris største mærkesag. Selvom det kun er et koncept, påstår italienerne, at de gerne ser den i produktion.

Ferrari Scuderia Spider 16M - 2008:

Da Ferrari i november 2008 fejrede sit 16. F1-verdensmesterskab for konstruktører,

benyttede man lejligheden til at lancere en ny og eksklusiv model:

Ferrari Scuderia Spider 16M, der er en Spider-version af den ekstreme 430 Scuderia.

M'et står for Maestria, som på dansk betyder mesterskab.

Scuderia Spider 16M kombinerer det bedste fra to verdner, idet teknologien

og de fabelagtige præstationer er bibeholdt, samtidig med at chauffør og passager

kan nyde vinden i håret og vrælet fra V8-motoren uden filter.

Modellen er limiteret til 499 stk.

Ferrari 430 Scuderia - 2007:

Når Ferraris motorsportsafdeling Gestione Sportiva bygger en sportsvogn er resultatet altid enestående.

Når Michael Schumacher ydermere får ansvaret for at udvikle bilens køreegenskaber, er resultatet Ferrari 430 Scuderia.

430 Scuderia er en af de mest avancerede superbiler i verden,

og den hurtigste på Ferraris egen testbane Pista di Fiorano nogensinde.

Ingen anden bil er på dette tidspunkt udstyret med så meget F1-teknologi som 430 Scuderia.

og ved brug af kulfiber og titanium, er 430 Scuderia 100 kg lettere end F430.

Ferrari 430 Scuderia er efterfølgeren tl Ferrari 360 Challenge Stradale.

Det er en gadeversion af Ferrari F430 Challenge.

Ferrari 612 Sessanta - 2007:

Det er en 6,0 liters V12 med 540 hk.

Det revolutionerende elektrokromiske glastag gør,

at man elektrisk kan justere hvor meget lys der skal kunne trænge igennem.

Ferrari 612 Scaglietti HGT-S - 2006:

Opgraderet version af 612 Scaglietti fra 2003.

HGT-S står for Handling Gran Turismo Sport

Af ændringer kan nævnes sportsudstødning, justerbar affjedring, 19" forhjul istedet for 18", så de matcher baghjulene,

ny software for den semi-automatiske gearkasse, som nu skifter endnu hurtigere

Ferrari 599 GTB Fiorano - 2006:

Ferrari 599 GTB Fiorano er efterfølgeren til Ferrari 575 MM.

Det er en 5,99 liters V12 med 620 hk.

Fiorano er iøvrigt også navnet på Ferrari's egen testbane "Pista di Fiorano" som ligger i forbindelse med fabrikken i Maranello.

Fiorano er samtidig naboby til Maranello.

Ferrari F430 Spider - 2005:

Ferrari F430 Spider er efterfølgeren til Ferrari 360 Spider.

Ferrari Superamerica - 2005:

Ferrari Superamerica har "vippe-tag".

Drejepunktet er lige bag sæderne, så taget ligger ovenpå bilens bageste del når man vil køre åben.

Det er en 5,75 liters V12.

Ferrari F430 - 2004:

Ferrari F430 er efterfølgeren til Ferrari 360 Modena.

Den ses for det meste med F1-gear, men laves også med manuelt gear.

F430 var den første Ferrari, som blev udstyret med det banebrydende ”Manettino”-system, der giver føreren mulighed for at ændre bilens set up, så det passer optimalt til forholdene. Manettino-systemet påvirker således bilens undervogn, gearskifte, traction control og ikke mindst stabilitetssystemet CST.

Ferrari 575 M GTC - 2004:

Ferrari 575 M GTC er en sportslig udgave af 575 MM, der skal minde lidt om GTC-raceren.

Blandt andet med de revolutionerende CCM kulfiberbremser som på Ferrari Enzo.

CCM står for Carbon Ceramic Material.

Bremserne blev udviklet i et samarbejde mellem Ferrari og bremsespecialisten Brembo.

Ferrari 575 M GTC er en 5,75 liters V12 med 515 hk.

Ferrari 612 Scaglietti - 2003:

Ferrari 612 Scaglietti er efterfølgeren til Ferrari 456. Det er en af de eneste modeller med bagsæder.

Det er en 6,0 (5,748)  liters V12 med 540 hk og en længde på hele 4,9 meter.

Den store akselafstand på 2,95 meter skyldes at både

motor, gearkasse, brændstoftank, batteri og passagerer er placeret mellem akslerne.

For at bryde bilens lange flade side i profil lavede man de svungne kurver bag forhjulene.

Det er inspireret af 375 MM Speciale Coupé.

Ferrari 360 Challenge Stradale - 2003:

Ferrari 360 Challenge Stradale er en gadeversion af Ferrari 360 Challenge.

Ferrari 360 Challenge er en Ferrari 360 Modena der er ombygget til ræs.

Challenge er navnet på Ferrari's racerserie, hvor størstedelen af de tekniske ændringer er hentet.

Stradale betyder gade, og at denne racerbil må køre på offentlig vej.

Det er en 3,6 liters V8 med 425 HK.

Der er kun produceret 900 stk.

Ferrari Enzo - 2002:

Ferrari Enzo var Ferrari's hurtigste gadebil indtil 599 GTO kom frem i 2010.

Den var fyldt med teknik fra F1 og var den første superbil med Ferrari's nye kulfiberbremser.

Det er en 6,0 liters V12 med 660 HK. Tophastigheden er over 350 km/t.

Den er den sidste af 4 modeller i Ferrari's kongerække,

og blev produceret i anledning af Ferrari's 60 års jubilæum.

Modellen er opkaldt efter Ferrari's grundlægger. Modellen er limiteret til 399 stk.

Ferrari 575 MM - 2002:

Ferrari 575 MM er en opgraderet version af Ferrari 550 Maranello.

MM står for Maranello Modificata.

Det er en 5,75 liters V12 med 515 hk.

Denne model kan man få med enten manuelt gear eller F1-gear.

Ferrari 550 Barchetta Pininfarina - 2000:

Ferrari 550 Barchetta Pininfarina er den åbne version af 550 Maranello.

Den er teknisk identisk med 550 Maranello.

Den blev bygget for at fejre Pininfarina's 70-års jubilæum og er limiteret til 400 stk.

Ferrari 360 Spider - 2000:

Ferrari 360 Spider er den åbne version af Ferrari 360 Modena.

Den er efterfølgeren til Ferrari F355 Spider.

Det er en 4,0 liters V8 med 400 hk.

Med 360-serien sprang Ferrari GTS-udgaven over og gik direkte til Spider.

Ferrari 360 Modena - 1999:

Ferrari 360 Modena er den chokerende efterfølger til Ferrari F355 Berlinetta.

En liter-effekt på over 110 hk var ny rekord.

Det er en 4,0 liters V8 med 400 hk. Samme hk som 288 GTO i 1984.

Den laves enten med F1-gear eller med manuelt gear.

Ferrari 456 M GTA - 1998:

Ferrari 456 M GTA er en opgraderet version af Ferrari 456 GTA.

5474 ccm : 12 cylinder = 456. M'et står for Modificata og A'et står for Automatic.

Det er en 5,5 (5,474) liters V12 med 442 hk.

Denne model har automat-gear.

Ferrari 456 M GT - 1998:

Ferrari 456 M GT er en opgraderet version af Ferrari 456 GT.

5474 ccm : 12 cylinder = 456. M'et står for Modificata.

Det er en 5,5 (5,474) liters V12 med 442 hk.

Denne model har manuelt gear.

Ferrari 355 F1 Spider - 1997:

Det er samme bil som Ferrari F355 Spider.

Den er bare udstyret med Ferrari's sekventielle F1-gear udviklet med Magneti-Marelli

fra det samme system, Ferrari benyttede på deres Formel 1-racere.

Det er en 3,5 (3,496) liters V8 med 380 hk.

Ferrari 355 F1 GTS - 1997:

Det er samme bil som Ferrari F355 GTS.

Den er bare udstyret med Ferrari's sekventielle F1-gear udviklet med Magneti-Marelli

fra det samme system, Ferrari benyttede på deres Formel 1-racere.

Det er en 3,5 (3,496) liters V8 med 380 hk.

Ferrari 355 F1 Berlinetta - 1997:

Det er samme bil som Ferrari F355 Berlinetta.

Den er bare udstyret med Ferrari's sekventielle F1-gear udviklet med Magneti-Marelli

fra det samme system, Ferrari benyttede på deres Formel 1-racere.

Det er en 3,5 (3,496) liters V8 med 380 hk.

Ferrari 456 GTA - 1996:

 Ferrari 456 GTA er magen til Ferrari 456 GT, men har automatgear.

A'et står for Automatic.

Denne model var meget populær i USA.

Ferrari 550 Maranello - 1996:

Ferrari 550 Maranello er efterfølgeren til Ferrari Testarossa (F512 M).

Det er en 5,5 liters V12 med 485 HK.

Bilen er opkaldt efter Ferrari's hjemby Maranello.

Denne model kan man kun få manuelt gear.

Ferrari F355 Spider - 1995:

Ferrari F355 Spider er den åbne version af Ferrari F355 Berlinetta,

og er efterfølgeren til Ferrari 348 Spider.

Det er en 3,5 liters V8 med 5 ventiler pr. cylinder. Den har 380 HK.

Denne model er med manuelt gear.

Det er den første Ferrari med el-drevet kaleche.

Der er kun produceret 3717 stk.

Ferrari F50 - 1995:

Ferrari F50 blev produceret i anledning af Ferrari's 50 års jubilæum og er den 3. i Ferrari's kongerække.

Det er en 4,7 liters V12 med 520 HK med teknisk inspiration fra Formel 1.

Den er limiteret til 349 stk.

Der følger en hard-top med ved købet, så den kan komme til at ligne en coupé.

Ferrari F512 M - 1994:

Ferrari F512 M er efterfølgeren til Ferrari 512 TR og er den 3. og sidste generation af den klassiske Ferrari Testarossa.

Det er en 5,0 (4,943) liters V12 med 440 HK og ABS bremser. M'et står for Modificata.

Den er født med indfarvet kantliste.

Produktionsperioden gik fra 1994-1996.

Modellen er limiteret til 500 stk.

Ferrari F355 GTS - 1994:

Ferrari F355 GTS er en Targa-version af Ferrari F355 Berlinetta, og er efterfølger til Ferrari 348 TS.

Det er en 3,5 (3,495) liters V8 med 5 ventiler pr. cylinder. Den har 380 HK.

Der er kun produceret 2577 stk. Denne model har manuelt gear.

Ferrari F355 Berlinetta - 1994:

Ferrari F355 Berlinetta er efterfølgeren til Ferrari 348 TB.

Det er en 3,5 (3,495) liters V8 med 5 ventiler pr. cylinder. Den har 380 HK.

Der er kun produceret 4871 stk. Denne model har manuelt gear.

Ferrari 348 GT Competizione - 1993:

Det er en 3,4 liters V8 med 320 HK.

Den er født med indfarvet kantliste.

Den vejer 1180 kg, som er 190 kg mindre end Ferrari 348 GTB.

Denne model er kun produceret i 50 stk + 8 stk i højrestyret version.

Ferrari 348 Spider - 1993:

Ferrari 348 Spider er den åbne version af Ferrari 348 TB.

Det er en 3,4 liters V8 med 320 HK.

Den er den første helt åbne Ferrari i denne serie (308/328/348/355...)

Kalechen er stadig manuel.

Den er født med indfarvet kantliste og forreste del af motorklappen.

Der er kun produceret 1090 stk.

Ferrari 348 GTS - 1993:

Ferrari 348 GTS er den sidste produktion inden Ferrari F355 GTS.

Det er en 3,4 liters V8 med 320 HK.

Den har 20 HK mere end Ferrari 348 TS.

Den er født med indfarvet kantliste og forreste del af motorhjelmen.

Ferrari 348 GTB - 1993:

Ferrari 348 GTB er den sidste produktion inden Ferrari F355 Berlinetta.

Det er en 3,4 liters V8 med 320 HK.

Den har 20 HK mere end Ferrari 348 TB.

Den er født med indfarvet kantliste og forreste del af motorhjelmen.

Ferrari 456 GT - 1992:

Ferrari 456 GT er efterfølgeren til Ferrari 412. Den er en af de få modeller med bagsæder.

5474 ccm : 12 cylinder = 456. Den har 442 HK.

Den har manuelt gear.

Denne model blev startskuddet på Montezemolos regeringstid i Maranello.

En moderne fortolkning af Ferrari's klassiske GT. Smuk, eksotisk og lynhurtig.

Der er kun produceret 1518 stk.

Ferrari 512 TR - 1991:

Ferrari 512 TR afløser den populære Ferrari Testarossa.

Det er en 5,0 (4,943) liters V12 med 428 HK.

TR står for Testarossa, som betyder "rød top" og refererer til topstykket, som er farvet rødt.

Testarossa blev endelig den bil den skulle have været fra starten.

512 TR er bedre på mange områder og gearkassen sad nu foran motoren.

Den er født med indfarvet kantliste.

Produktionsperioden gik fra 1991-1994.

Der er kun produceret 2280 stk.

Ferrari Testarossa 2. version - 1990:

Ferrari Testarossa kender alle pga de meget karakteristiske gæller på siden.

Ferrari Testarossa 2. version efterfølger Ferrari Testarossa 1. version.

Det er en 5,0 liters V12 med 390 HK.

2. version kendes på at den har 2 sidespejle, som er placeret lavt, og at den har synlige hjulbolte.

Den er født med sort kantliste, men nogle ejere har valgt at indfarve den.

Produktionsperioden gik fra 1990-1991.

Ferrari 348 TS - 1989:

Ferrari 348 TS er en targa-version af Ferrari 348 TB.

Det er efterfølgeren til Ferrari 328 GTS.

Det er en 3,4 liters V8 med 300 HK.

Den var født med sortmalet kantliste, men mange ejere har valgt at fjerne den, så den blev indfarvet.

Den var også født med den forreste del af motorhjelmen sortmalet, men det er der mange ejere der har fjernet. 

Der er kun produceret 4230 stk.

Ferrari 348 TB - 1989:

Ferrari 348 TB er efterfølgeren til Ferrari 328 GTB.

Det er en 3,4 liters V8 med 300 HK.

Den var født med sortmalet kantliste, men mange ejere har valgt at fjerne den, så den blev indfarvet.

Den var også født med den forreste del af motorhjelmen sortmalet, men det er der mange ejere der har fjernet. 

Der er kun produceret 2895 stk.

Ferrari Mondial T Cabriolet - 1989:

Det er den sidste i rækken af Mondial-modeller.

Det er en 3,4 liters V8 med 300 HK.

Betegnelsen T var inspireret af F1-bilen 312 T, som vandt årets mesterskab.

Mondial betyder verden.

Den kendetegnes ved kun 4 gæller på siden.

Ferrari Mondial T - 1989:

Det er den sidste i rækken af Mondial-modeller.

Det er en 3,4 liters V8 med 300 HK.

Betegnelsen T var inspireret af F1-bilen 312 T, som vandt årets mesterskab.

Mondial betyder verden.

Den kendetegnes ved kun 4 gæller på siden.

Ferrari F40 - 1987:

Ferrari F40 blev produceret i anledning af Ferrari's 40 års jubilæum.

Den er nr. 2 i Ferrari's kongerække, skabt i kevlar og kulfiber som en gruppe C-racer.

Det er en 3,0 liters V8 med Turbo. Den yder 478 HK.

Bilen var ved produktionen verdens hurtigste serieproducerede bil og enhver drengs drøm.

Det var den sidste bil Enzo Ferrari var med til at bygge, idet han døde i 1988.

Der er kun produceret 1315 stk.

Ferrari GTS Turbo - 1986:

Ferrari GTB Turbo og Ferrari GTS Turbo blev produceret specielt til det italienske marked

med en mindre motor grundet lokale bestemmelser omkring afgifter.

208-navnet forsvandt så 2,0-udgaven af 328'eren blot hed GTS Turbo.

Turbo fra det japanske firma IHI istedet for tyske KKK gav den 254 hk og en topfart på 253 km/t.

Det er en 2,0 liters V8 med 254 HK.

Der blev kun produceret 828 stk.

Ferrari GTB Turbo - 1986:

Ferrari GTB Turbo og Ferrari GTS Turbo blev produceret specielt til det italienske marked

med en mindre motor grundet lokale bestemmelser omkring afgifter.

208-navnet forsvandt så 2,0-udgaven af 328'eren blot hed GTB Turbo.

Turbo fra det japanske firma IHI istedet for tyske KKK gav den 254 hk og en topfart på 253 km/t.

Det er en 2,0 liters V8 med 254 HK.

Der er kun produceret 308 stk.

Ferrari Mondial 3.2 Cabriolet - 1985:

Det er en 3,2 liters V8 med 270 HK.

Mondial betyder verden.

Dette var den første rigtige Ferrari cabriolet-udgave.

I modsætning til 328 GTS var den en rigtig cabriolet og stadig en 2+2.

Der er kun produceret 810 stk.

Ferrari Mondial 3.2 - 1985:

Det er en 3,2 liters V8 med 270 HK.

Mondial betyder verden.

Mondial 3.2 fik den nye V8 som 328'erne, hvor Mondial 8 havde V8 som 308 GT/4.

Nye kofangere, lygter og mere effektiv dækmontering sammenlignet med Mondial 8. 

Der er kun produceret 987 stk.

Ferrari 328 GTS - 1985:

Ferrari 328 GTS er efterfølgeren til 308 GTS.

Det er en 3,2 liters V8 med 270 HK.

Der er kun produceret 6068 stk.

Ferrari 328 GTB - 1985:

Ferrari 328 GTB er efterfølgeren til 308 GTB.

Det er en 3,2 liters V8 med 270 HK.

Der er kun produceret 1344 stk.

Ferrari 412 - 1985:

Ferrari 412 er den sidste udgave i 400-serien, der nu blev monteret

med motoren fra Testarossa - bare i en udgave med kun 340 hk, men lidt mere moment.

Modellen har indfarvede kofangere.

4943 ccm: 12 cylinder = 412. Den har 340 HK.

Der er kun produceret 576 stk.

Ferrari Testarossa 1. version - 1984:

Ferrari Testarossa kender alle pga de meget karakteristiske gæller på siden.

Ferrari Testarossa efterfølger egentlig Ferrari 512 BBi og Ferrari 288 GTO.

Det er en 5,0 liters V12 med 390 HK.

1. version kendes på at den kun har et sidespejl, som er placeret højt i førersiden, og at den har skjulte hjulbolte.

Den er født med sort kantliste, men nogle ejere har valgt at indfarve den.

Produktionsperioden gik fra 1984-1990.

Ferrari 288 GTO - 1984:

Ferrari 288 GTO er den føste i Ferrari's kongerække på 4 super-modeller.

Det er en 2,8 liters V8 med 2 turboladere og 400 HK.

Produktionen kørte omkring 1 år og der er kun produceret 272 stk.

Ferrari Mondial Cabriolet - 1983:

Det er en 2,9 liters V8 med 240 HK.

Mondial betyder verden.

Der er kun produceret 629 stk.

Ferrari 208 GTS Turbo - 1983:

GTS står for Grand Turismo Spider.

Det er en 2,0 liters V8 med 220 HK.

Der er kun produceret 250 stk.

Ferrari 208 GTB Turbo - 1982:

GTB står for Grand Turismo Berlinetta.

Det er en 2,0 liters V8 med 220 HK.

Der er kun produceret 437 stk.

Ferrari 308 GTS Quattrovalvole - 1982:

Ferrari 308 GTS Quattrovalvole er med 4 ventiler pr. cylinder.

Det er en 3,0 liters V8 med 240 HK.

GTS står for Grand Turismo Spider.

Quattro = 4 og valvole = ventiler.

Denne model er med indsprøjtning.

Ferrari 308 GTB Quattrovalvole - 1982:

Ferrari 308 GTB Quattrovalvole er med 4 ventiler pr. cylinder.

Det er en 3,0 liters V8 med 240 HK.

GTB står for Grand Turismo Berlinetta.

Quattro = 4 og valvole = ventiler.

Denne model er med indsprøjtning.

Ferrari Mondial Quattrovalvole - 1982:

Ferrari Mondial Quattrovalvole er med 4 ventiler pr. cylinder og er en opgraderet Mondial 8.

Mondial betyder verden.

Quattro = 4 og valvole = ventiler.

Det er en 2,9 liters V8 med 240 HK.

Ferrari 512 BBi - 1981:

Ferrari 512 BBi er en opgraderet 512 BB.

BB står for Berlinetta Boxer. I'et står for injection (indsprøjtning).

Det er en 5,0 liters V12 med 340 HK.

Der er kun produceret 1306 stk.

Ferrari Mondial 8 - 1980:

Ferrari Mondial 8 er efterfølgeren til Ferrari 308 GT/4.

Mondial betyder verden. 8 henviser til V8. Det er en 2,9 liters og den har 214 HK.

Den er designet af Pininfarina og der er kun produceret 703 stk.

Ferrari 208 GTS - 1980:

GTS betyder egentlig Spider, hvilket er en åben bil.

I 308/208-serien er der nu tale om en targa, men det ord har Porsche bare taget patent på...

Det er en 2,0 liters V8 med 155 HK.

Der er kun produceret 140 stk.

Ferrari 208 GTB - 1980:

Beregnet på det italiensk marked ligesom 308 GT/4. Nok bedst til café-cruising.

Den lignede godt nok en 308 GTB, men de 155 hk rakte ikke så langt...

Det er en 2,0 liters V8.

Der er kun produceret 160 stk.

Ferrari 308 GTSi - 1980:

Ferrari 308 GTSi er med Targa-tag og med indsprøjtning.

Det er en 3,0 liters V8.

Ferrari 308 GTBi - 1980:

Ferrari 308 GTBi er Berlinettaen med fast tag og med indsprøjtning.

Det er en 3,0 liters V8.

Ferrari 400 Automatic i - 1979:

Ferrari 400 Automatic i er en opgraderet Ferrari 400 Automatic.

Den har nyt benzin-indsprøjtningssystem.

I'et står for Injection.

Ferrari 400 GT i - 1979:

Ferrari 400 GT i er en opgraderet Ferrari 400 GT.

Den har nyt benzin-indsprøjtningssystem.

I'et står for Injection.

Ferrari 308 GTS - 1977:

Ferrari 308 GTS er med Targa-tag og med karburator.

Det er en 3,0 liters V8.

Ferrari 512 BB - 1976:

Det er en 5,0 liters V12 med 340 hk.

BB står for Berlinetta Boxer.

Ferrari 400 GT - 1976:

Ferrari 400 GT har manuelt gear.

Ferrari 400 Automatic - 1976:

Ferrari 400 Automatic er den første Ferrari med automatgear.

Senere kom den manuelle udgave 400 GT.

Ferrari 308 GTB - 1975:

Ferrari 308 GTB er Berlinettaen med fast tag og karburator.

Det er en 3,0 liters V8.

Ferrari Dino 208 GT/4 - 1975:

Det er en 2,0 liters V8 med 180 hk.

Den blev bygget specielt til det italienske marked, for at undgå den straf-moms

på 38%, der blev pålagt biler med motorer på over 2,0.

Ferrari Dino 308 GT/4 - 1973:

Det er en 3,0 liters V8.

Denne 4-personers coupé blev starten på V8-modellerne.

Bilen var en stor succes, og Ferrari producerede næsten 3000 stk.

Den er designet af Bertone.

Ferrari Dino 246 GTS - 1972:

Dette er targa-versionen af Ferrari Dino 246 GT.

Det er en 2,4 liters V6, som også blev benyttet af Fiat.

Den er opkaldt efter Enzo's søn Alfredo Dino.

GTS står for Grand Turismo Spider.

Ferrari 365 GT/4 2+2 - 1972:

Ferrari 365 GT/4 2+2 har samme motor som 365 GTC/4 med fire overliggende knastaksler.

En meget anderledes Ferrari, målrettet køberne i USA.

Det er en 4,4 liters V12 med 320 hk.

Ferrari 365 GT/4 BB - 1971:

BB står for Berlinetta Boxer og blev designet af Pininfarina.

Det var Ferrari's første rigtige superbil med V12 og centermotor som i Lamborghini's Miura.

Altså en 4,4 liters V12 med 380 hk.

Ferrari 365 GTC/4 - 1971:

Ferrari 365 GTC/4 blev præsenteret på Geneve Motorshow i marts 1971.

Mekanisk er den meget tæt på 365 GTB/4 "Daytona". Til forskel har 365 GTC/4 servostyring, stort bagagerum og

"Side draft" karburatorer, der tillod en lavere fronthjelms-linie.

Det er en 4,4 liters V12 med 340 hk.

Der er produceret 505 stk.

Ferrari 365 GTB/4 - 1971:

Denne Ferrari fik øgenavnet "Daytona" for at fejre modellen P4's podie-dominans i løbet Daytona 24 hours i 1967.

Ferrari Dino 246 GT - 1969:

Det er en 2,4 liters V6, som også blev benyttet af Fiat.

Den er opkaldt efter Enzo's søn Alfredo Dino.

GT står for Grand Turismo.

Ferrari 365 GTS - 1969:

Ferrari 365 GTS/4 - 1969:

Ferrari 365 GTB/4 - 1968:

Ferrari 365 GTB/4 blev introduceret ved Paris Salon i 1968.

Den fik øgenavnet "Daytona" for at fejre modellen P4's podie-dominans i løbet Daytona 24 hours i 1967.

Ferrari GTC - 1968:

Ferrari 365 GT 2+2 - 1967:

Ferrari Dino 206 GT - 1967:

Ferrari 365 California - 1966:

Ferrari 330 GTS - 1966:

Ferrari 330 GTC - 1966:

Ferrari 275 GTB4 - 1966:

Ferrari 500 Superfast - 1964:

Ferrari 330 GT 2+2 - 1964:

Ferrari 330 GT 2+2 var efterfølgeren til Ferrari 250 GT 2+2.

Den har en 4,0 liters V12 og 300 hk.

Den var perfekt som motorvejsekspres gennem Europa. 

Ferrari 275 GTS - 1964:

Ferrari 275 GTB - 1964:

(Ferrari 250 LM - 1963:)

Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso - 1962:

Ferrari 250 GTO - 1962:

Ferrari 400 Superamerica - 1960:

Ferrari 250 GT 2+2 - 1960:

Ferrari 250 GT 2+2 er efterfølgeren til 212 Inter.

Her kom endelig en Ferrari hvor der faktisk var plads til 4 pers.

Den elegante GT med V12 blev en stor succes og der blev produceret 950 stk.

Ferrari 250 GT Berlinetta Passo - 1959:

Ferrari 250 California - 1957:

Ferrari 250 GT Cabriolet - 1957:

Ferrari 250 GT Ellena - 1956:

Ferrari 250 GT Boano - 1956:

Ferrari 410 Superamerica - 1956:

Ferrari 250 GT Berlinetta - 1956:

Ferrari 250 GT Coupé - 1954:

Ferrari 375 America - 1953:

Ferrari 250 Europa - 1953:

Ferrari 342 America - 1951:

Ferrari 212 Inter - 1951:

Ferrari 212 Inter var den første Ferrari designet af Pininfarina.

Den er efterfølgeren til Ferrari 166 Inter.

Her var der en anelse mere plads på bagsædet end i 166 Inter.

Der havde 170 hk.

Ferrari 212 Export - 1951:

Ferrari 195 Inter - 1950:

Ferrari 166 Inter - 1948:

Ferrari 166 Inter er Ferrari's første GT med en V12 på bare 2,0 liter og 110 hk.

Det var en 2+2 selvom passagererne nok ville beklage sig over bagsædet.

Til toppen